#wijvenweek: te oud om te leren

Standaard
Ik dacht #wijvenweek lieflijk te misbruiken om van deze blog een blog te maken, en niet alleen een schoolvergelijkingssite. Maar het is nog maar begonnen en ik kan al niet meer meedoen zeg.
Ik zie er namelijk altijd hetzelfde uit. De ene keer nog verfrommelder dan de andere, maar that’s it. Een borstel, heet water en een dagcrème en dan hebben we het wel weer gehad ‘ s ochtends. Niet dat ik niet zou willen, af en toe. Ik heb eindeloos veel respect en allround bewondering voor de beter beschilderde medemens. En diens dagindeling, vooral. Wanneer doen jullie al dat verfijnde bijkleuren en geraffineerd poederverspreiden toch? En hoe komt het dat het ook nog ‘ns zo mooi een hele dag blijft zitten? Ik vind het tegenwoordig al een prestatie om m’n héle kop gekamd te hebben én kleren aan te hebben zonder schouders vol oude babykots.
Ik zou ook niet weten hoe eerlijk gezegd. Van El een leeuw maken, of iets idioots doen met blush voor een verkleedfeestje: can do. Make-up like a lady: nope. Zelfs niet een klein beetje. Ergens heb ik de cursus gemist, het meisjes-onder-elkaar-aan-de-spiegel, het tijdschrift met stap-voor-stap fotoreportages.
En nu is het te laat. Ik ben veel te oud om er nog als een oefenende tiener uit te willen zien.
Wat een vicieuze cirkel is: als er in de inno’s van deze stad al eens een dametje make-up sessies zit te doen kan ik nog zo verveeld in de buurt van haar exotisch ruikende standje rondhangen: een ongeschminkt iemand aanspreken wil ze niet. Zelfs niet voor een demo van een half gezicht. En workshops en cursussen galore in Gent, maar make-up voor beginners? No such thing.
Ik ga nu dus al die andere wijvenweekposts van de dag lezen, in de hoop dat ik daar iets kan bijleren. Excuse me.
Geef een reactie

